Het is de inhoud die de basis vormt voor positionering in de zoekmachines. Denk zonder inhoud niet aan rangschikking in Google. Het is dus een understatement om te zeggen dat het belangrijk is om de inhoud voor de lezers en de zoekmachines te schrijven. Het belangrijkste is uiteindelijk de lezer, want Google zoekt het beste resultaat voor de zoeker. Het is niet voor niets dat de tijd dat iemand op een site verblijft belangrijk is. Het maakt deel uit van het algoritme van Google om de positie van zoekmachines te bepalen. Hoe kun je de tekst het beste schrijven om een toppositie in Google te krijgen? We delen graag onze tips.

  1. Key word onderzoek

Het is slim om te beginnen met een verkennend onderzoek. Welke woorden hebben een hoog zoekvolume? Welke assessments hebben weinig concurrentie en bieden daardoor kansen om snel te scoren? En wat zijn de beste zoekopdrachten voor de doelgroep. Verwerk de juiste scores in de teksten en content om te scoren in Google.

  1. Vergeet de interne links niet

Neem ook links in de content op naar andere blogs en inhoud binnen je eigen website. Door te zorgen voor een goede interne linkstructuur is er een versterking van de belangrijke pagina’s. Het helpt om ze naar een hogere plek te duwen.

  1. Wees uniek

Het is belangrijk om geen dubbele content te maken of te gebruiken. Doe iets anders en schrijf alleen unieke inhoud. Het is slim om extern aangekochte content hiervoor te controleren. Bij Webfluencer gebruiken we hiervoor meestal een tool van Quetext.com. Hier zie je een percentage plagiaat en als er sprake is van plagiaat zie je direct waar de inhoud vandaan komt.

  1. Houd rekening met de zoekelementen in een tekst

In een tekst zijn de titel, alinea-koppen, hoe vaak een trefwoord wordt weergegeven en de interne links belangrijk. Zorg voor de juiste balans. Geef ook een sterke metatag en metabeschrijving om hogere posities te krijgen.

  1. Site snelheid

Host de website met een snelle webhost en zorg ook voor een goede beleving voor de websitebezoeker. Een website die snel laadt houdt de bezoeker vast en zorgt ook voor betere conversie. Zeker voor een webshop is het een aanrader. Lees hierover enkele tips op wplounge.nl.

  1. Meer links naar je website

Bouw continu meer links naar je site. Presteer beter dan de concurrent in kwantiteit en kwaliteit. De truc is om elke maand een sterke link te krijgen. Op deze manier kunt u uw domeinautoriteit verbeteren. Vooral bij de bekendere websites en webshops zul je waarderen hoe hoog deze is. Je kunt er ook voor kiezen om linkbuilding uit te besteden. Bedrijven die hierin gespecialiseerd zijn, zijn wellicht de moeite waard om naar te kijken.

  1. Continue verbetering

Het is belangrijk om de resultaten goed te houden. Veranderen de posities plotseling te snel? Waarom gaat het goed? Wat kan beter zijn? Waar zijn er nieuwe kansen om te scoren? Kan je verfijnen? Dan is het ook zaak om dit direct te doen. Zo mis je geen posities, bezoekers en dus klanten. Wil je dit echt goed doen? Neem contact met ons op en laten we bespreken hoe we je kunnen helpen hoger in Google te komen.