Alles over de

Tone of voice

Wij helpen bedrijven en organisaties bij het creëren van online identiteiten en assisteren in hun groei.

WIJ ZIJN
Branding Agency

Voor je klanten moet je merk een garantie hebben voor kwaliteit, consistentie en betrouwbaarheid. Je brand identity moet worden gevormd om de kernwaarden te weerspiegelen die jouw bedrijf of organisatie hecht.

Een sterk, gedenkwaardig ontwerp met individualiteit en karakter brengt je boodschap duidelijk en opvallend over aan de juiste mensen. Hoe groot je bedrijf ook is, de impact van een sterke branding is universeel.

- Tone of voice ontwikkelen

We ontwerpen en ontwikkelen nieuwe digitale omgevingen voor organisaties en hun stakeholders.

Wat is de tone of voice?

Tone a voice geeft je de mogelijkheid om het beste te halen uit de communicatie van je merk. Wie jouw doelgroep ook is, de manier van het overbrengen van jouw verhaal moet aansluiten op de normen en waarden die jouw doelgroep hanteren. Het hebben van dezelfde consistente tone of voice van de tijd is wat je zal helpen om je merk op te bouwen en het sympathiek te maken. 

 

Tone of voice is een uitdrukking van de waarden en een manier van denken van een bedrijf. Het is niet uit de lucht gegrepen, in een opwelling gemaakt van helemaal gebaseerd op een trend die jij cool vindt. Het moet om te groeien uit wie je als bedrijf al bent. Niet wie je morgen zou kunnen zijn, maar hoe je er lijkt en lijkt.

Waarom tone of voice?

De eerste indruk is degene die het meest zal worden herinnerd. Maak indruk op je klanten met een unieke tone of voice. We voeren een targeting- en concurrentieanalyse uit die volledig is afgestemd op jouw bedrijf en branche. Zo kunnen we je helpen een tone of voice uit te drukken die perfect jouw brand story weet over te brengen. Nadien vertalen we dit naar een brand identity waarmee je jouw bedrijf zeker onderscheidt van de concurrentie.

De effecten van een sterke tone of voice

Het hebben van een Tone of Voice voor je merk helpt je om je te onderscheiden van uw concurrentie terwijl je efficiënt en effectief communiceert met je publiek. Het kan je merk gedenkwaardig maken, omdat het een verbinding en een vertrouwensband creëert in de hoofden van je website bezoekers. En met deze verbinding zal uw consument mentaal en financieel meer in uw merk worden geïnvesteerd, wat een impact kan hebben op uw omzet en omzet.

Met Tone of Voice wordt uw merk herkend door alleen uw boodschap te gebruiken, zonder visuele inhoud te zien. Er zijn echter maar een paar merken die hierin slagen, omdat het een zeer ingewikkeld proces is dat moeilijk te bereiken is, maar het is mogelijk. De uitdaging is nu hoe je een Tone of Voice in je merk definieert en implementeert.

Val op

Een goed ontworpen brand identity bevordert de brand awareness en vooral de brand visibility. Grote merken als Ikea en T-Mobile hebben hun brand identity tot in de puntjes doorgevoerd, allemaal om klanten te overtuigen om bij hen te kopen. Of je nu een startup bent of een gevestigd bedrijf, een goed ontworpen brand identity maakt het benodigde verschil.

Maximaliseer Conversies

Conversies vormen de ruggengraat van elk bedrijf. Zonder conversies kun je niet overleven in het online landschap. Bij het ontwerpen van een brand identity houden we altijd conversiemaximalisatie in gedachten. De nieuwe brand identity moet tenslotte jouw sales, verkeer of wat je ook wilt bereiken met je bedrijf verbeteren. Laat ons je helpen jezelf te onderscheiden en je online zichtbaarheid te verbeteren.

Brand Story Writing

We hebben een methode ontwikkeld om sterke, betekenisvolle merken te bouwen: merken die een positieve impact willen hebben op hun (in)directe omgeving en zich bewust zijn van hun verbindende rol voor de samenleving. De ontwikkeling van dergelijke merken begint met de brand story. Het vertaalt de zorgvuldig gekozen strategie naar het merkconcept. Met een communicatief verhaal en een merkbelofte kan de laatste stap gezet worden richting de merkbeleving.

Branding Agency Amsterdam
Branding bureau Amsterdam
CASES

Al honderden bedrijven
gingen je voor

Onze klanten

Onze klanten wonen in verschillende landen en spreken verschillende talen, maar we werken allemaal om hetzelfde doel te bereiken.

Wij denken dat culturele diversiteit een kans is om onszelf voortdurend te verbeteren en een eindeloze bron is van inspiratie voor ons werk. Bekijk de bedrijven waarmee we eerder hebben samengewerkt.

Webdesign voor Martini
Webdesign voor Gemeente Amsterdam
en nog veel meer…

Plan een vrijblijvend
gesprek in

Aarzel niet om contact met ons op te nemen over onze brand identity services. Plan een gesprek en ontdek hoe we jouw branding naar een hoger niveau kunnen tillen.

Webfluencer scoort 5 /
5 uit 18 Reviews op Google.