Services

Brand identity

We help companies and organizations create online identities and assist in their growth.

To begin with...

What is brand identity?

For your customers, your brand should have a guarantee of quality, consistency and reliability. Your brand identity should be shaped to reflect the core values your company or organization values. But what is brand identity? The combination of words actually says it all. In short, the features that make your brand visually unique and make you stand out from your competitors. A strong brand identity raises awareness; it creates that unforgettable first impression.

But why is a well-thought-out, professionally designed brand identity so important? After all, a strong, memorable design with individuality and character conveys your brand’s message clearly and prominently to the right people. No matter how big your business is, the impact of a strong brand is universal.

- Webfluencer Amsterdam

We design and develop new digital spaces for companies and their audience.

Het belang van je merkidentiteit

De eerste indruk is degene die het meest zal worden herinnerd. Maak indruk op je klanten met je eigen unieke merkidentiteit. Jouw merk moet een onvergetelijke uitstraling hebben die jouw potentiële klanten niet zomaar vergeten. Zeg nou eerlijk.. Als je op een website landt met een fantastische look en feel, dan ben je toch gewoon geïnteresseerd naar meer? Dat is het effect van goed doordachte, sterke branding.

Wat valt allemaal onder merkidentiteit?

Je merkidentiteit straalt de gedachten van je merk uit. Jouw normen en waarden. Het zijn niet alleen de kleuren, vormen en lettertypes. Nee, je merkidentiteit gaat verder dan dat. Het is het algehele plaatje die jij schetst als iemand denkt of leest over jouw bedrijf. Van je tone of voice, dat is toon hoe je communiceert met je publiek, tot je corporate identity, oftewel jouw algehele uitstraling.

 

De totstandkoming van een merkidentiteit.

De merkidentiteit van een bedrijf dient volledig afgestemd te zijn op de normen en waarden van zijn of haar publiek. Dat wil zeggen dat je voordat je jouw (nieuwe) merkidentiteit laat ontwerpen je precies op een rijtje moet hebben wie jij als merk bedient, en hoe je jezelf wil positioneren tegenover dat publiek. Aan de hand van die data, in combinatie met jouw positie tegenover jouw concurrenten, wordt jouw nieuwe merk gedefinieerd. 

Wanneer is een merkidentiteit sterk?

Een goed uitgedachte merkidentiteit bevordert de brand awareness en vooral de brand visibility. Grote merken als Ikea en T-Mobile hebben hun brand identity tot in de puntjes doorgevoerd, allemaal om klanten te overtuigen om bij hen te kopen. Of je nu een startup bent of een gevestigd bedrijf, een goed ontworpen merkidentiteit maakt het benodigde verschil. Kortom, een sterke merkidentiteit is eentje die tot in de kleine puntjes is uitgewerkt. Eentje die een onvergetelijke indruk maakt. 

Het effect van een impactvolle merkidentiteit

Wat is nou het effect van een sterke merkidentiteit? In één woord: Conversie. Conversies vormen de ruggengraat van elk bedrijf. Zonder conversies kun je niet overleven in het online landschap. Bij het ontwerpen van een merkidentiteit is het extreem belangrijk om conversiemaximalisatie in gedachten te houden. De nieuwe merkidentiteit moet tenslotte jouw online zichtbaarheid verbeteren. De impact van een sterk merk is universeel. Kies er daarom voor om jouw merkidentiteit professioneel te laten ontwerpen.

Brand Identity
Branding agency Amsterdam
Branding Amsterdam

Have brand identity designed

Your brand identity goes beyond just the colors, fonts, and shapes of your brand. No, it even serves your overall offline and online brand strategy. Your brand identity should be seen as an extension of your communication. It’s a landmark for your target audience, it’s a way to create an audience for your brand. It is of great importance to work this out to the smallest detail and make it fit your target audience completely. This is how you build a well-founded, strong image.

But it goes even further. Take your brand story, for example. This is the story behind your brand that you present to your audience. It must fit flawlessly with your brand identity. Truly successful brands like Apple are on a totally different level than just appearance. It instills a sense of confidence. Not only visually, but also in handling, in the store. Complete market positioning underlies a truly strong brand identity. This way you stand head and shoulders above your competitors.

- CASES

Already more than a hundred companies
have gone before you

Our clients

Our customers live in different countries and speak different languages, but we all work towards the same goal.

We believe that cultural diversity is an opportunity to continuously improve ourselves and is an endless source of inspiration for our work. Check out the companies we’ve worked with before.

Merkidentiteit voor Amsterdam UMC
Merkidentiteit voor Mollie
Merkidentiteit bureau
Merkidentiteit ontwerpen
Merkidentiteit Amsterdam
Branding Amsterdam for ID&T

and much more…

Schedule a noncommittal
meeting

Don’t hesitate to contact us with questions about your services. Schedule a conversation and discover how we can take your branding to the next level.

Webfluencer scores 4.9 /
5 out of 42 Reviews on Google.