Case

Brand Identity Design
E-Commerce
UI/UX Design
Development

Dom Amsterdam case

Webdesign Amsterdam

Duurzame mode, gemaakt door vluchtelingen

Dom Amsterdam staat voor een duurzaam en ethisch productieproces. Van het gebruik van reststoffen en natuurlijke materialen, het samenwerken met vluchtelingen, tot het gebruik van duurzame verpakkingen, Dom Amsterdam verkoopt mode met een verhaal. De wereld wordt duurzamer en mode kan niet achterblijven.

We hebben Dom’s webshop gemaakt en hun verhaal geïntegreerd in het ontwerp. Minimalistisch, duurzaam en gebruiksvriendelijk.

Vrijheid van meningsuiting, geavanceerde communicatie en kleur, of liever gezegd, kleuren. In elke vorm, tint en nuance. De keuze van Dom Amsterdam om ze te gebruiken als universele taal wordt altijd gesteund, ook voor dit project.

Het Proces

Fase #1

Wireframes

Na overeenstemming te hebben bereikt over de projectcriteria, gingen we meteen naar de tekentafel. Vooraf was besproken wat de elementen waren die Dom Amsterdam via de website wilde communiceren en de prioriteiten binnen deze elementen. Na deze te hebben uitgetekend kon het zogenaamde wireframe van de nieuwe website worden opgeleverd. Het wireframe toont een overzicht van zgn. ‘user experience’ (UX) van de website en geeft de volgorde van de website weer.

Fase #2

Design

Na de acceptatie van de wireframe begon het ontwerpproces. De schetsen in de wireframe werden vervangen door de juiste afbeeldingen, pictogrammen, teksten enzovoort. Het ontwerp gaf precies weer hoe de website eruit zou zien. Vóór de definitieve oplevering werd de feedback op het ontwerp besproken en aanpassingen geïmplementeerd. Samen kwamen we tot een design waar Dom zeer blij mee was.

Fase #3

Development

Code, code, code. Afhankelijk van het ontwerp is de nieuwe website geprogrammeerd voordat je het weet. Het project is nu bijna af. We gebruiken alleen de nieuwste, meest betrouwbare stacks om een website op maat te maken.

Tijdens deze periode kan de te communiceren inhoud van de website al worden ingevoerd, waardoor het opleveringsproces wordt versneld.

Fase #4

Go-live website

Zodra het ontwikkelingsproces van de website is voltooid, is het tijd om live te gaan! De laatste loodjes zijn het live testen van de website, snelheidsoptimalisatie en beveiliging. Een van de redenen dat de websites die we maken hoog in Google eindigen, is vanwege hun razende snelheid. Om deze snelheid te bereiken, hosten we de website op een van onze privéservers en voegen een betrouwbaar CDN toe. De website is nu sneller en veiliger dan ooit!

Tijd om achterover te leunen en te genieten van de nieuwe website. De vindbaarheid van je site laat je lekker over aan onze marketingexperts.

De Meergronden is de grootste middelbareschool van Almere. Wij hebben hun nieuwe website gebouwd en geoptimaliseerd.

Website-ontwerp voor een toonaangevend recruitmentbureau.

Burger Bistro is een uniek burgerrestaurant met een verhaal.  De website is een prachtig verlengstuk van hun fysieke locatie.

De officiële website waarop het werk van een van Nederlands meest iconische popsterren / artiesten te zien is.

Website ontwerp voor een van Nederlands grootste, luxe privé botenverhuurbedrijven.

E-commerce ervaring voor Aquablu, een waterzuiveringsbedrijf met als doel om iedereen toegang te geven tot schoon drinkwater.

Een recruitment platform ontworpen voor gebruiksgemak. Digital Source verbindt mensen met hun droombanen binnen de werelden van Data, Tech en Engineering.

Een online automarktplaats die zich onderscheidt door het testen en rangschikken van alle auto’s die erop worden aangeboden.

De website voor Amsterdam's grootste toerisme community.